lördag 12 april 2008

Dagens bravader

Efter att ha vaknat med tuppen (nej, hackspetten menar jag förstås) 05.30, så blev dagen rätt seg, men vi har i alla fall varit på Junibacken idag, ett helt gäng med vuxna och ungar. Där var det livat, kaotiskt och varmt, men trevligt. Karlsson bjöd mig på köttbullar under föreställningen och barnen njöt.

Sjuåringen och jag var tidigare stammisar på Junibacken och nyttjade årskortet säkert fem gånger på ett år när hon var 3-5 år och hon kunde de flesta replikerna i deras scenframträdanden. Jag hade nästan alltid med mig matsäck (särskilt då inte restauranten hade något glutenfritt alternativ i början). Nu helt plötsligt var det inte ens tillåtet att äta medhavd matsäck någonstans inne på Junibacken. Riktigt dåligt, tyckte många med oss. Det borde ju ändå finnas en hörna där man kan sitta en snabbis, men icke.

Före oss in på Junibacken gick en hel busslast med vuxna ryska turister. De gjorde allt som våra barn gjorde och fotade varje liten trägubbe. Vilket jippo.

Inga kommentarer: