måndag 21 april 2008

På tal om rökare

I morse var jag i tvättstugan. När jag kom in satt en kvinna och iakttog sina maskiner tvätta. Jag kände igen henne, hon är en an "originalen" som bor här i trakten. Hon är ofta full, röker ständigt och är nog lätt labil; talar ofta för sig själv och ser ibland enormt aggressiv ut. Efter ett `hej´ så höll jag mig på min kant och försökte agera tyst mus. Hon stirrade stint på maskinerna. Så snart hon lagt sin tvätt i tumlarna så gick hon ut och röte och fortsatte sedan hem. När hon kom tillbaka så rökte hon först utanför sedan gick hon in och började plocka ur sin tvätt. Det stank så mycket rök i hela tvättstugan att jag inte ville börja vika min tvätt. Sedan fick hon ett hostanfall och jag trodde att hon skulle svimma, det lät som lungorna kom upp och hon halvkräktes i vasken. Stackars människa. Sedan gick hon ut och rökte igen, innan hon begav sig av hemåt.

Inga kommentarer: