lördag 19 april 2008

Nu ska det bli andra bullar

Nu har jag sett Skogaholms nya mini snäckor i flera butiker. Det var ju de små läckerheterna jag var med och provsmakade för några månader sedan. De ser dock inte lika smaskiga ut i påsarna som de gjorde på provsmakningen, tycker jag. Måste kanske köpa en påse för att provsmaka hur resultatet blev. Fast jag lär hålla mig.

Lustigt det där med provsmakningen. Fastän jag fått många erbjudanden, så har jag inte varit där på några månader nu, mina tider har inte passat med deras. När jag var där senast så satt jag och lyssnade på några män som uppenbarligen kände varandra; de träffades senast som statister vid en reklam- eller filminspelning och sedan brukade de springa på provsmakningar. De diskuterade olika inspelningar de varit på och olika produkter de provsmakat och jämförde åsikter. Det var intressant ur den aspekten att även jag höll på med statistjobb en period för några år sedan - och sprang på provsmakningar. Jag funderade över om det är något man kan leva på; en massa olika små ströjobb här och där. Jag kom fram till att man måste vara rätt eftertraktad och vara rätt fullbokad från båda hållen varje dag för att få det att gå ihop ekonomiskt, men det skulle kanske kunna gå. Det var som ett parallellt universum som glimtade förbi och sånt är alltid fascinerande.

Inga kommentarer: